svētdiena, 2019. gada 3. novembris

Skolēnu brīvdienas Islandē. 20.10 - 26.10.2019 I daļa

Ievads:
Šovasar dažādu iemeslu dēļ nedevāmies lielajā ceļojumā un atvaļinājuma nedēļu pavadījām, izbraucot skaistu loku pa Kurzemi. Varbūt kādā brīdī saņemšos, izrakšu bildes no datora direktorijām un uzrakstīšu, kā mums gāja un ko redzējām, bet gan jau ne tuvākajās dienās. Tomēr augustā sajutām, ka vajag - vajag kaut kur aizdoties un beidzot ļaut Robertam izbaudīt, kas ir lidojums ar lidmašīnu. Izlēmām par datumiem, galamērķi, nopirkām biļetes, rezervējām naktsmītni un varētu domāt, ka atliek vien gaidīt ceļojumu, bet nē - kādu dienu Arturs pamanīja, ka uz Islandi var tikt par diezgan pieņemamām cenām. (Jā, Islande man ir ar īso "I" apzināti.) Pačekojām cenas skolēnu brīvdienu datumos un nolēmām, ka esam gatavi maksāt par vēl vienu ceļojumu un doties arī uz Islandi! Tad, kad pie mums ir oktobris, Islandē tūrisma sezona ir beigusies, ir nemīlīgs, lietains laiks. Tātad - apskates objektiem vajadzētu būt daudz maz pieejamiem un tūristu pūļiem nenomāktiem. Tik jāsagatavojas laikapstākļiem, lai esam gatavi iet, redzēt un izbaudīt. Nācās iepirkt dažus papildus apģērba gabalus komfortam, jo būsim tur gandrīz nedēļu, bet bez pārspīlējuma, jo lidojam ar vienu nododamo bagāžu un trīs mini-mini somām. Par to, ka valsts ir dārga, - zinām, tāpēc iepirkām sausās zupiņas un roltonus pusdienām/vakariņām. Tie aizņem maz vietas un sver vēl mazāk, kas ir svarīgi, ja gribas ceļot pēc iespējas lētāk un vieglāk. Bez lielā kofera iztikt nespējam, jo tomēr nedēļa un sazin kas ar tiem laikapstākļiem būs - jāņem līdzi rezerves. Gatavošanās laikā iekš Google maps atzīmēju visus mums interesējošos apskates objektus neatkarīgi no to atrašanās vietas uz salas, lai gan ir skaidrs, ka apkārt apbraukt neizdosies. Vispār jau tas ir izdarāms arī nedēļas laikā, bet tas nozīmētu braukšanu ne apskati un baudīšanu. Plus, risks ar slēgtajiem ceļiem. Apskates objektu atzīmēšana palīdz saprast maršrutu, cik daudz laika būs nepieciešams un cik tālu (vismaz aptuveni) spēsim nonākt, lai paspētu tikt atpakaļ uz lidojumu mājup.
Sestdien (izlidojam svētdien) plus mīnus visu sametam koferī, lai saprastu svaru un, ja pēkšņi saprotam, ka kaut kas pietrūkst, atstājam iespēju svētdien vēl aizbraukt uz veikalu, jo vajadzīgo sagādāt šeit ir lētāk. Bet viss ir kārtībā. Rezerves apģērbs, apavi, našķi un vakariņas, higiēnas lietas - viss uz vietas un kofera svars tikai ap 18 kg. Ar labi padarīta darba sajūtu dodamies gulēt.
Svētdien - plānos savākties un vēlu vakarā nonākt Islandē. Liela dienas daļa aiziet sakārtot koferi - saprast ko likt iekšā, ko vilkt mugurā, ko likt salona bagāžā. Lēnām, bez stresa  vēl izejam cauri ceļojuma sarakstam, pārbaudām pases (jā, īstais laiks :D), savācamies un dodamies uz lidostu. Izlidošana 19:50 no RIX. Lidostā esam vēl pirms ir atvērta reģistrācija uz reisu, tāpēc nākas pagaidīt. Divas stundas pirms izlidošanas - pie reģistrācijas galdiņa jau garas rindas. Laika vēl pietiek - nestresojam. Robertam apnicīgi, bet iztur. Nododam bagāžu un dodamies uz drošības kontroli, kur mūs paņem uz "īpašo rindu" - droši vien tāpēc, ka Roberts ar mums. Viņš gan ne tuvu ir zīdainis vai mazulis, bet man liels priekš, ka viena rinda mazāk :) Tur viņš dabū arī papildus pārbaudi, kur vajag nostāties pie speciālas sienas, lai nočekotu. Izbauda lidostu uz visiem 100% :) Nu ja, un tad garlaicīgākais posms - lidojuma gaidīšana. Lidostā, kā visiem zināms, cenas lielākas kā citur Rīgā, tāpēc izklaižu maz. Nedaudz uzkožam un dodamies uz izlidošanas geitu, kur ātri vien pienāk iekāpšana.  Es un Roberts sēžam kopā, Arturs dažas rindas tālāk, bet galvenais jau ir tas, ka puika nav viens. Pēc pacelšanās, kas sākumā ir nedaudz nervozējoša bērnam, Arturs pārsēžas mums blakus (jo paveicās, ka trešā sēdvieta blakus mums brīva). Lidmašīna ir gandrīz pilna. Pieņemu, ka labi, ja kādas piecas brīvas vietas. To es nebiju gaidījusi. Islande tak nevar būt tik populārs galamērķis oktobrī. Bet ir gan. Pēc tam četras stundas nīkšana. Par spīti žurnāliem, sudoku un video telefonā. Roberts no Artura izspiež mazo čipsu paciņu lidmašīnas veikalā. Mani kārdina kafijas aromāts, bet skopums maku noslēpis :D
Nolaižamies deviņos vakarā pēc Islandes laika. Ārā tumšs, līst lietus - kaut kas pa vidu mirmināšanai (šito vārdu man Arturs pielipinājis ) un līšanai, visai paliels vējelis (pēc Latvijas standartiem) - tāds ļoti nemīlīgs laiks. Lai  gan bijām dzirdējuši, ka Islandē ūdeni nevajagot pirkt, jo esot izcils no krāna, gaidot bagāžu, vienu pudeli nopērkam. Ej nu sazinies, kas un kā patiesībā ir un kur vēl dabūs to ūdeni no krāna. Un papildus pudele kur uzpildīt arī nenāks par ļaunu.
Keflavikas lidostai (KEF) blakus ir daudzi auto īres kantori uz kurieni var aiziet kājām piecu minūšu laikā, ja jāvelk bagāžas soma vai ātrāk, ja bez tās. Vai - turpat pie lidostas izejas ir autobuss, kas pieved tieši pie kantora durvīm. Tik pasaki uz kādu vajag. Bezmaksas. Lidostā pie izejas ir norādes un tālāk pa teritoriju (zem jumtiņa) līdz autobusa durvīm arī. Atrast viegli, tik jāpaskatās apkārt.
Mums auto no Lotus Car Rental - Dacia Duster 4x4. Pieredze ar viņiem pagaidām ir laba. Viegla saņemšana kā laikā īsi izstāstīja galvenos ceļu satiksmes noteikumus, norādīja WEB vietnes informācijas izgūšanai un sadeva bukletus. Vēl vieglāka nodošana, jo ņēmām platinum apdrošināšanu, lai mazāks stress - tomēr sveša valsts, neparedzami laikapstākļi utt. Pagaidām kaut kādu papildus prasību no viņu puses nav, bet gan jau ir vērts pagaidīt vēl kādu mēnesi, ja nu tomēr kaut kas atnāk :D
Pirmo nakti pavadām netālu no viesnīcas - Base Hotel by Keflavik Airport. Vieta OK. Nekāds wow, bet arī nekas tāds negatīvs, ko vērts pieminēt. Minimāls, patīkams dizains. Pie pavērta loga dzird lidmašīnas, bet mums tas netraucē. Viesnīcai izrādās ir vismaz trīs ēkas - vienā ir reģistrācija (ja skatās viņu attēlus, tad bildēs ar sārtu krāsojumu), otrā - brokastis (ar zilu krāsojumu) un dažu minūšu gājiena vai brauciena attālumā (jo jābrauc līkums, bet iziet var cauri pagalmiem) vēl viena, kur mēs dzīvojām.
Skats pa ceļam no brokastīm uz ēku, kur mēs nakšņojām. (Roberts)
Attēlā Roberta fotogrāfija no pirmās ceļojuma dienas. Neliels ieskats raupjajā dabā.