pirmdiena, 2018. gada 9. jūlijs

Ceļojums 2018. Diena 2: Stokholma, 27.06.2018

Labrīt! Pat pie atvērta loga miegs mums bija izcils! Lidmašīnas vai nu nelidoja, vai arī mums tas ir ierasts troksnis, kas miegam netraucē. No rīta vēl izmantojam iespēju dabūt kādu lidojošā objekta bildi :)

Kas par karstumu nāk ārā

Šodienas plānos - Vāsa muzejs, pastaiga pa pilsētu un ceļš uz nākamo pieturas punktu. Tiem, kuri zina, ka Stokholmā ir bērnu izklaides parks Junnibacken un brīnās kāpēc izlaižam, uzreiz sniedzu atbildi - apzināti neiekļāvām maršrutā, jo bērnam ir paredzēta Legolande :) Un izklaides parkos Roberts ir bijis gana daudz un ne tikai Latvijā.
24 stundu sabiedriskā transporta biļete vēl ir derīga, tāpēc sakrāmējušies pārvietojam mašīnu uz Park&Ride tipa stāvvietu un ar metro dodamies uz Vāsa muzeja pusi. No metro vēl neliels gabals kājām ejams, bet mums tā nav problēma un Robertam ir skrejritenis (kārtējo reizi priecājamies par lielisko pirkumu).

Palmas Skandināvijā

Vēl vizinoties metro nopirku elektroniskās biļetes, lai nav jāstāv rindā (cena tāda pati kā pērkot uz vietas), bet sākotnēji izskatījās, ka tam nebija jēga, jo mani novirzīja uz to rindu, kur visi stāv, lai iegādātos biļetes kasē. Izskatījās, ka ātrāk tiek tie, kuri uz vietas pērk biļeti speciālos automātos. Tomēr pēc mirkļa atvēra arī iepriekš iegādāto biļešu rindu un ļoti ātri tikām pie muzeja apskates.
Jāteic, ka man pašai muzejs šķita garlaicīgs. Centrālais eksponāts, protams, ir 17.gs. kuģis un apkārt tam lielākoties ir ar šo kuģi saistīti eksponāti (arī mirušo jūrnieku skeleti). Tā kā šis muzejs tika izvēlēts, lai Robertam parādītu kādi kuģi bija daudzus gadus atpakaļ (un ar cerību, ka viņam varētu patikt), tad prieks, ka viņam patika. Tad jau muzeja apmeklējums nebija velts.

Varenais kuģis

Re kur papildinājums ar Artura bildēm:

Kāds smalks roku darbs!
Pēc tam atkal pastaiga pa pilsētu - krasta daļu. Šī ir ļoti izteikta tūrisma "iela" - smukas laiviņas, terases ar kafejnīcām, daudz (ļoti daudz) gājēju. Skaisti, bet diena ir ļoti karsta, cilvēku daudz, tāpēc ātri vien iestājas pagurums. Grūti teikt vai mums paveicās vai ne tik ļoti, bet karstums bija mūsu ceļabiedrs visu atvaļinājuma laiku izņemot pēdējo dienu, kad jau atgriezāmies Latvijā. Un tāds nopietnais - jau ap deviņiem no rīta termometra stabiņš tuvojās +30 grādiem.

Varavīksne!

Foto no Artura krājumiem

Kādā ceļojuma aprakstā biju izlasījusi, ka  Drop Coffee esot viena no labākajām kafijām pilsētā. Kā izrādās - pavisam netālu no metro stacijas. Forši! Izmantojām savu transporta biļeti un devāmies prom no centra burzmas, kur mierīgā gaisotnē izbaudījām kafiju. Mums garšoja! Neesmu profiņš, lai spētu raksturot kafiju un tās nianses, bet vienkāršu ļaužu valodā varu teikt, ka, lai arī šķita nedaudz ūdeņaina, tai bija lieliska garša! Roberts šajā iestādē paņēma sulu pudelē (it kā gana svaigi spiesta, bet viņiem atved). Klāt iedeva glāzi ar ledu, lai atvēsinātu. Izdzēris pirmo sulas glāzi, Roberts to ledu vienkārši apēda (ir viņam tāds niķis ēst ledu arī mājās - zināt to joku - no calories, lactose free, GMO free, gluten free, vegan, utt) un .... tagad sekos vecāku lepnums - pats devās paprasīt angliski, lai viņam iedod vēl ledu! Ahhhh.....
Pēc tam gan beidzam Stokholmas apskati, sēžamies mašīnā un braucam uz Dānijas pusi. Tā kā ir skaidrs, ka jēdzīgā laikā Kopenhāgenā vai tās tuvumā nenokļūsim, dabūjām vietu ceļmalas hotelī - ar bezmaksas pārkingu,  brokastīm, +/- sakarīgu cenu (priekš Zviedrijas) un mums vajadzīgajā maršrutā.
Noslēgumā vēl dažas metro bildītes