sestdiena, 2018. gada 14. jūlijs

Ceļojums 2018. Diena 7: Hamburga, Berlīne, 02.07.2018

Iepriekšējā dienā apskatījām Hamburgas centra vienu pusi, šodien ir plāns apskatīt otru. Maksāt par sabiedrisko transportu sanāk vairāk nekā par autonovietošanu tuvāk apskatāmajiem objektiem, tāpēc izčekojamies no viesnīcas un braucam uz Planten un Blumen. Šis ir must see objekts Hamburgā! Ieteicams veltīt vairākas stundas, lai lēnam izstaigātu un izbaudītu. Mums diemžēl vairākas stundas nav, tāpēc veiklā pastaigas solī izejam parku, skaistu Japānas dārzu un iespaidīgu Tropu māju (tas viss ir bezmaksas!!!).

Auto novietojam uz ielas, bet par maksu. Centra daļā ir arī bezmaksas auto novietošanas iespējas, bet tās visas tiek ļoti ātri aizņemtas. Hamburga ir smārtiņu pilsēta. Tie ir daudz un saprotams kāpēc. Ar tiem noparkoties var tādās vietās, kur parasts auto pat nemēģinātu. Un pilsētas satiksmei varētu būt ļoti piemērots auto. Kādreiz noteikti gribu pamēģināt ar tādu pabraukt.
Vēl viens objekts, ko ir vērts apmeklēt ir St. Michaela baznīcas tornis. Lai tiktu augšā ir jāmaksā (kā jau visur), bet skats ir burvīgs!

Izrādās, ka Luters ir bijis visai nikns no skata

Arturs grib apmeklēt Fish market rajonu, mani interesē vecais Elbas tunelis. Parvietojam auto tuvāk šim rajonam un visai ātri dabūjam bezmaksas stāvvietu. Perfekti! Uz Zivju tirgu ir jāiet agri no rīta, jo pēcpusdienā tur nekā nav. Dažas zivju kafejnīcas un viss. Elbas tunelis vēl arvien tiek izmantots, jo tas esot īsākais ceļš no viena krasta uz otru - no pilsētas uz ostas daļu. No rīta visas mašīnas tiek virzītas virzienā uz ostu, vakarā - uz pilsētu. Velobraucēji un gājēji visu dienu var staigāt abos virzienos. Tūristiem sanāk iet gan vienā gan otrā, jo ostas daļā nekā ko redzēt nav. Jāiet vien atpakaļ pa to pašu ceļu. Jāteic, ka tunelis kā tunelis. Redzēts ir.
Atpakaļ uz mašīnu izejam caur hipsterīgu un grafiti klātu mājas sienu rajonu. Bet izskatās visai droša vieta.

Atradām arī šo. Ēka pavisam parasta. Izskatās, ka vēl tikai sāk iekārtot

Elbas tunelis

Pirms Berlīnes, re kur vēl no Artura dažas Hamburgas bildes

Precīza ilustrācija dzīvei zem tilta

Kā panākt, lai putni nekakā uz fasādes un palodzēm

Pēc tam - garais ceļš uz Berlīni. Jāteic, ka esmu nedaudz vīlusies Vācijas bāņos. Bērnībā skatoties seriālu Kobra, šķita, ka bānis ir vismaz sešjoslu ceļš katrā virzienā. Realitāte ir divjoslu ceļš katrā virzienā. Vietām pat ne pārāk gluds. Un autovadītāji visai mierīgi - nemaz ar tā nedzenas. Nu kādi 130 - 140 km/h vidēji arī brauc. Tas, kas būtu jāņem vērā, ja plānots doties uz Berlīni (noteikti arī citās Vācijas pilsētās), ir zaļā uzlīme automašīnas logā. Re, kur vairāk informācijas par to kas, ko, kāpēc, kur. Par to, ka zaļo uzlīmi vajag - bijām informēti. Mūsu mašīna ir vācietis, tāpēc uzlīme jau logā ir, BET.... Lai arī uzlīme ir bez derīguma termiņa, tā kļūst nederīga, ja mašīnai mainās reģistrācijas numurs. Par šo es izlasīju īsi pirms pietuvojāmies Berlīnei. Pēc mierīgas diskusijas, kas noslēdzās ar rezultātu - ja būs problēma -  domāsim un risināsim (jebšu maksāsim sodu), braucām uz viesnīcu, kas atrodas Berlīnes Zoo rajonā (tātad centrā). Šoreiz viesnīcu rezervēju ne caur Booking vai AirBnb, bet Accor hotels aplikāciju, kur izvēlējāmies Ibis budget. Rezultātā mums ir numuriņš divām personām + 1, kurš nav ieskaitīts ne gultasveļā, ne dvieļos. Nācās iet un prasīt, lai Robertam ar piešķir gultasveļu un dvieli (jā, tikai viens dvielis uz personu). Nav ne ziepju, ne salvešu, ne tējas, ne kafijas, ne tējkannas un ne arī matu fēna. Viss pa pašu minimumu. Un mēs tur esam uz divām naktīm! Kārtīgs budžeta variants :D Kopumā jau viss ir kārtībā, bet par šo pašu summu bija pierasts dabūt augstāku līmeni :)
Vakarā vēl izejam loku pa tādiem must see objektiem - Tiergarden, Reihstāgs, Brandenburgas vārti, Čekpoint Čārlijs un Potsdammer Platz, lai nav tikai izklaides :) . Roberts vizinās uz sava skrejriteņa un šķiet, ka jau nākošajā dienā būs aizmirsis šos objektus.