piektdiena, 2018. gada 13. jūlijs

Ceļojums 2018. Diena 6: Hamburga, 01.07.2018

No rīta pārmaiņas pēc paši gatavojam brokastis. Šodien dodamies uz Vāciju! Plānos ir īsa pietura Ķīlē (Kiel), kur ir jūrniecības memoriāls un apskatāma vācu zemūdene (kas ir mūs interesējošais objekts. Ar domu, ka Robertam varētu patikt). Kādā no tūrisma diskusijām izlasīju jautājumu: Ko darīt/apskatīt Ķīlē. Vislabākā atbilde bija: Iesaku divus variantus: 1) Iesēsties vilcienā un aizbraukt uz Lībeku; 2) Iesēsties vilcienā un aizbraukt uz Hamburgu. Jā, papētot internetā pieejamo informāciju (diezgan virspusīgi, jāpiebilst), neko saistošu neatradu. Tāpēc apskatīsim zemūdeni un dosimies tālāk. Kur tieši - lemsim pa ceļam.
Vācijā atpūtas vietas šosejas malā vairs nav tādas kā Zviedrijā. Vietām WC zīmīte pat pārsvītrota. Ne visos DUS ir tualetes, bet tur, kur ir, - maksas (vai ar iespēju vismaz daļēji atgūt samaksāto, nopērkot pārtiku DUS veikalā). Skaidra nauda obligāta!
Ķīlē, kā izrādās, ir ne tikai zemūdene, bet memoriāls ir ar visai augstu torni (57 m), kurā noteikti vajag uzkāpt. Ne jau tāpēc, ka tur būtu kaut kas iespaidīgs. Tikai tāpēc, ka tas ir augsts un tajā var uzkāpt (vai uzbraukt ar liftu). Rezultātā iegādājām apvienoto biļeti un sākām ar torņa apskati, tad pašu memoriālu, kur ir arī tāda kā muzeja daļa ar kuģiem, kas man vairs nešķita interesanta (jo Zviedrijā mēs bijām varenā muzejā). Toties interesanti bija lasīt jūrnieku biogrāfijas. Zemūdenē nekā pārāk interesanta nebija - iespēja iziet cauri un apskatīt. Kloķi un sviras nav kustināmi. Šķiet, ka Tallinas kuģniecības muzejā bija kaut kas līdzīgs.

Augšā tiekam pa sportistu modei - izmantojam trepes. Atpakaļ slinkojam - ar liftu

Arī Latvijas karogs tur ir

Kā jau minēju - nekas interesants. Tik vien kā visi rindiņā iziet cauri

Papildus - neliels ieskats Artura bildēs:

Ā, braucot pa Ķīli un mēģinot saprast, kur ir jādodas (jo pie Vācijas ceļiem/remontiem ir jāpierod), mūs apturēja muitnieki. Tāds neliels stresiņš. Lai gan neko jau mēs nevedam, muitot nav ko. Apskatīja pases, uzdeva dažus jautājumus un varējām doties tālāk. Bet sajūta stresaina :D
Nolemjam doties uz Hamburgu. Lībeku es atstāju savā "Noteikti gribu aizbraukt un apskatīt" sarakstā. Rezervēju naktsmītni, kas izskatās ir visai dīvainā rajonā - ne sliktā, bet vienkārši dīvainā - kaut kādas fabrikas, rūpnīcas, cilvēku maz. Vakarā izgājām pastaigāt pa centru - normālā pastaigas tempā tas bija minūtes 30 (tikt līdz centram). Jāteic, ka pilsētā svētdienas vakarā (tāpēc arī mūsu rajons bija patukšs) velosipēdistu ļoti maz. Gājēju satiksme tiek organizēta pa dažādiem tiltiem, kas man šķiet burvīga ideja. Tilts nelīdzinās tam, kāds ir Rīgā pie Alfas, kas paredzēts tikai vienas ielas pāriešanai, bet tur pa tiltu var veselu kvartālu šķērsot. Ļoti labi izdomāts!

Bezmaksas tikšana līdz tai skatu platformai pa vidu (protams, izmantojām iespēju)

Tur arī var tikt augšā, bet ne tik vēlu, kā mēs bijām. Tomēr šis nav augstākais tornis, kur var tikt. Smukākais gan

Šis izskatās ir Hamburgas simbols (kā govs Ventspilī vai lācis Berlīnē)

Atpakaļ gan devāmies ar autobusu. Kaut kā nespējām saprast kā mums tais automātos nopirkt vienreizējās biļetes, jo to cena mainās atkarībā no attāluma, tāpēc pirkām pie šofera. Pirmo reizi Robertam nācās gādāt sabiedriskā transporta biļeti. Atkal nepieciešama skaidra nauda! Vācija, lai gan šķiet ļoti attīstīta, šajā ziņā ir ļoti atpalikusi. Tāpēc man ļoti patika Zviedrija.
Pirmā diena Hamburgā no Artura foto:

Burvīgs rotaļu laukums

Mani sajūsmina šis foto. Izskatās kā arhitektūras projektu prezentācijas bilde